środa, 12 grudnia 2012

MAKE-UP?! WHAT FOR?!

Odkąd zajmuję się makijażem na poważnie, wyznaję zasadę, że każda kobieta ma w sobie coś pięknego. Czy są to oczy, czy usta, czy cera - każda ma coś na co warto zwrócić uwagę. Jednak im częściej maluję siebie czy inne osoby, tym bardziej doceniam naturalne piękno.

Na III roku studiów miałam co tydzień zajęcia z kosmetologii pielęgnacyjnej i upiększające. W związku z tym, iż wykonywałyśmy dużo zabiegów na twarz, dziewczyny chodziły bez makijażu. To był mój ulubiony moment dnia - mogłam patrzeć na te śliczne, naturalne twarze. Oczywiście większość dziewczyn (ja też!) nie lubiły w tym czasie patrzeć na siebie w lustro. A mi one podobały się wtedy najbardziej...


Nie jest tak, że siebie akceptuje czy nie akceptuje. Im częściej robię makijaż "korygujący opadający kącik zewnętrzny" tym bardziej kocham ten opadający kącik. Naprawdę nie przejmuje się tym, że, nie wiem, nie mam owalnej twarzy, mam opadające powieki, proste brwi czy taki  i śmaki nos. Te małe rzeczy czynią nas unikalnymi, jedynymi w swoim rodzaju. Nie ma takiej drugiej Sylwii ze smutnymi oczami i zmarszczkami na czole od nieustannego unoszenia brwi do góry.


Fakt - jest coś czego w sobie nie lubię, jest to moja cera. Dbam o nią jak mogę, jednak ta nie odwdzięcza mi się w ogóle. Gdy brałam hormony była idealna, ale po ich odstawieniu stała się jeszcze gorsza niż była. Cóż, mam dobry podkład, który sprawia, że zapominam o tych wszystkich małych czerwonych potworkach, i wierzę, że kiedyś znikną :)


Malujmy się dalej, ale pamiętajmy o tym, że jesteśmy piękni i unikalni, każdy na swój sposób. Mężczyźni nie malują się, a i tak za nimi szalejemy, czyż nie? Postanowiłam pokazać się no-makeup na dowód tego, że moja własna twarz nie jest dla mnie rzeczą wstydliwą, na dowód tego, że jest to dla mnie coś normalnego i nie mam problemu pokazać się tak ludziom.


Zdjęcia "prosto z aparatu", jak widać żadnej obróbki nie było, są jedynie trochę przycięte. 

Na koniec dedykacja dla tych, którzy nie kochają samych siebie (a powinni)! :) Cudowne słowa, miła muzyka, i śmieszne słodkie chłopaczki.



11 komentarzy:

  1. Zdecydowanie najlepszy post jaki w życiu widziałam, każda z nas powinna zrobić sobie zdjęcia no make up i napisać coś co w sobie lubi..

    I mimo tych zmarszczek, których sie nie dopatrzyłam i innych niedoskonałości i nierówności, jesteś piękna! (; i bardzo dobrze, ze to dostrzegasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem za - trzeba zorganizować akcję "piękna no-makeup"
      Ciesze się, że post został tak miło odebrany i ktoś popiera moje zdanie.
      Dziękuję :)

      Usuń
  2. Zgadzam się z przedmówczynią - świetny post. :)
    Masz 100% racji, pisząc o tej naturalnej urodzie każdej z nas. Kobiety za bardzo przejmują się wypryskami czy drobnymi wadami... Wiadomo, że makijaż podkreśla to, co w nas piękne, ale bez niego może być równie dobrze - bo naturalnie. :) Dlatego ja nie uznaję zasady chodzenia "w makijażu" po domu. :)

    Ps. W Twoim przypadku różnica jest naprawdę mało zauważalna - bez mejkapu jesteś równie ładną dziewczyną. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki siostra, ja w domu też nie uznaję makijażu. Fajnie, że popierasz moje zdanie :]

      Usuń
  3. swietny pomysl.u nas pamietam jakbyly zajecia gdzie chodizlysmy bez makijażu to wiekszosc to przezywała i zaraz sie malowałysmy spowrotem ( w tym ja) :P

    OdpowiedzUsuń
  4. gratuluje odwagi :)
    warto pamiętać, że wszystkie jesteśmy piekne
    I.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nazwałabym nawet tego odwaga co samoakceptacją po prostu :]

      Usuń
  5. Szacunek za ten wpis, bo wiele dziewczyn faktycznie wstydzi się siebie bez makijażu, a faktem jest, że trzeba się akceptować takim jakim sie jest, a makijaż to tylko dodatek. Ja w weekendy rzadko nakładam make up i wychodzę do ludzi bez wstydu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ohh dzięki za poparcie, w sumie ten wpis był dość kontrowersyjny, okazało się, że dawno nie miałam tyle wejść ile miałam do tego posta. Ale cieszę się, że został tak odebrany przez blogosferę :) Dzięki!
      Popieram Twoje zdanie!

      Usuń
  6. Super wpis i świetna piosenka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, nie sama piosenka jest świetna co słowa! :)

      Usuń

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...